Billboard to jeden z najczęściej spotykanych nośników reklamy zewnętrznej. Zaprojektowanie plakatu wielkoformatowego wymaga specjalnego podejścia, a także zwrócenia uwagi na nieco inne elementy niż w przypadku mniejszych odpowiedników. Jak zatem odpowiednio się przygotować i na co zwrócić szczególną uwagę podczas projektowania takiej reklamy?
Tablice billboardowe jeszcze do niedawna były największym nośnikiem reklamowym spotykanym na ulicy. Standardowe wymiary stosowane w naszym kraju to 600 na 300 cm lub 504 na 238 cm. Oczywiście zdarzają się także niestandardowe wersje. Przed przystąpieniem do projektowania reklamy trzeba się dowiedzieć, jakie powinny być jej rozmiary, by idealnie pasowała do nośnika. Pod żadnym pozorem nie może być mniejsza, natomiast dobrą praktyką jest pozostawienie marginesów. Praca w programie graficznym zaczyna się od ustalenia wymiarów dokumentu. Najważniejsze są proporcje, ponieważ reklamę można przygotować w skali 1:1 lub pomniejszonej. Dla zapewniania odpowiedniej jakości konieczność stanowi właściwe przeliczenie centymetrów na piksele.
Wielkoformatowa reklama zewnętrzna powinna dobrze się prezentować, a tym samym konieczny okazuje się właściwy wybór rozszerzenia. Jest też inny powód: większość drukarni obsługuje tylko wybrane formaty. Zapisanie pliku jako PDF lub TIFF to gwarancja, że zostanie właściwie odtworzony. Warto też pamiętać, że do wydruku najczęściej korzysta się z zestawu kolorów CMYK. Jeśli od początku będziemy pracować w tym systemie, ostateczny efekt nie powinien odbiegać od projektu. Warto unikać stosowania tzw. czystej czerni, ponieważ zwykle wygląda blado przy innych ciemnych kolorach, a czasem powoduje różne błędy. Ponadto, podczas drukowania może się zdarzyć lekkie przesunięcie projektu, dlatego nie powinno się stosować ram lub innych ozdobników wokół projektu. Przestrzeganie tych zasad znacznie ułatwi współpracę z drukarnią i przyśpieszy realizację zamówienia.