Aktualności » Jak przebiega projektowanie billboardu?
Strona główna » Aktualności » Jak przebiega projektowanie billboardu?

Jak przebiega projektowanie billboardu?

Wykonanie reklamy outdoorowej nie jest zadaniem łatwym, wymaga szerokiej wiedzy i bogatego doświadczenia. Dlatego zachęcamy firmy decydujące się na zastosowanie reklamy zewnętrznej do skorzystania z usług profesjonalnej agencji marketingowej. Najczęściej spotykany nośnik treści reklamy outdoorowej to billboard, czyli tablica wolnostojąca na wysokich słupach lub wisząca na ścianie budynku.

Billboard jako dzieło sztuki – od koncepcji do realizacji pomysłu

Wykonanie projektu billboardu wyróżniającego się w przestrzeni publicznej spośród innych reklam jest procesem twórczym, wymagającym stworzenia unikalnych realizacji. Jeden z pierwszych kroków podczas tworzenia treści na tego typu nośnikach to wymyślenie oryginalnego pomysłu, który przykuje uwagę najbardziej zabieganych odbiorców, a nawet skłoni do zastanowienia się nad prezentowaną treścią.

Kolejny etap to określenie, jakiej wielkości planujemy zrobić billboard. Pozwoli to na dopasowanie odpowiedniej rozdzielczości grafiki, która musi być wyraźna i przejrzysta. Gdy już znamy rozmiary reklamy zewnętrznej, wtedy można zaprojektować unikaną grafikę oraz napisy. Warto podkreślić, że zarówno opracowywanie koncepcji, jak i dobór wielkości tablicy nośnika powinny przebiegać jednocześnie, aby móc na bieżąco modyfikować zmiany.

Wiele billboardów to prawdziwe dzieła sztuki, wymagające od twórców zmysłu estetyki i poczucia piękna oraz zdolności nieszablonowego myślenia, dlatego ich projektowanie to proces kreatywny.  Po stworzeniu koncepcji wykonane zostają szkice na papierze, a potem projektuje się grafikę w programach komputerowych. Następnie specjaliści dobierają właściwą kolorystykę obrazu, tła i liter.

Zanim projekt billboardu zostanie zatwierdzony, robi się próbny wydruk do akceptacji przez zleceniodawcę. Następnie należy wybrać rodzaj arkuszy papieru - jest on szczególnie ważny, ponieważ wykonana na nim reklama zewnętrzna powinna mieć odpowiednią trwałość i odporność na działanie czynników zewnętrznych przez okres przynajmniej kilku miesięcy.

Reasumując, projektowanie billboardu może przebiegać w sposób sprawny i szybki, mimo dużego nakładu pracy. Jednak to proces pozwalający na realizację pomysłów niestandardowych oraz unikanych.

facebook