Aktualności » Trendy w projektowaniu graficznym – czym inspirować się w tworzeniu własnej reklamy
Strona główna » Aktualności » Trendy w projektowaniu graficznym – czym inspirować się w tworzeniu własnej reklamy

Trendy w projektowaniu graficznym – czym inspirować się w tworzeniu własnej reklamy

W reklamie podobnie jak w modzie często można zauważyć sezonową zmianę popularnych trendów podbijających serca grafików. Oczywiście i tak zawsze liczy się przede wszystkim indywidualny pomysł, z reguły można jednak zaobserwować obecność zabiegów, które nagle stają się bardziej popularne od innych. Grafika 2022 roku również rządzi się własnymi prawami, a powstające prace często są odzwierciedleniem modnych ostatnio trików. Dobrze je znać, aby tworząc własną reklamę móc swobodnie dopasować ją do aktualnych trendów, na które wyczuleni są nie tylko projektanci, ale również potencjalni klienci.

Trendy grafika 2022 – wycieczka do przeszłości

Ci, którzy pamiętają, jak wyglądały strony internetowe czy reklamy z lat 90-tych mogą nie dowierzać, że przy dzisiejszym zaawansowaniu programów graficznych projektanci zaczną wracać do charakterystycznej stylistyki ubiegłych lat. A jednak – trendy w projektowaniu graficznym 2022 roku wyraźnie nawiązują do stosowanych wtedy rozwiązań, czego przykładem są efekty ziarnistego filtra, gradienty, kolaż, widoczne piksele, czy wyraziste komiksowe czcionki.

Grafika 2022 – animacje ciągle w modzie

Ruch przyciąga wzrok. Ciekawa animacja szybciej zainteresuje odbiorcę niż statyczny obrazek, dlatego nie ma się, co dziwić, że ten obecny już od dłuższego czasu trend nadal jest chętnie wykorzystywany przez projektantów. Ciekawym rozwiązaniem jest animacja loga, które dzięki temu na pewno bardziej „rzuca się w oczy” i jest lepiej zapamiętywane.

Trendy w grafice 2022 – w stronę natury

Natura, ekologia, świat roślin – to ostatnio obowiązkowe tematy na wielu płaszczyznach. Obecne w życiu społecznym, projektowaniu wnętrz, czy modzie odcisnęły również wyraźne piętno na grafice. Trendy graficzne 2022 mocno akcentują te motywy. Inspiracje naturą widać w wielu projektach reklamowych dotyczących firm z zupełnie różnych branż, bo dziś niemal każdy chce podkreślić, że ekologia jest mu szczególnie bliska.

Trendy graficzne 2022 – zwierzęta w roli głównej

Antropomorficzne trendy w projektowaniu graficznym są obecne niemal od zawsze, bo wiadomo, że sympatyczne zwierzątko o ludzkich cechach na pewno zwróci uwagę i zapadnie w pamięci tych, którzy będą mieli styczność z reklamą. Dlatego również w 2022 roku zwierzęta są częstymi gośćmi na różnego rodzaju grafikach, przedmiotach oraz wszelkich materiałach promocyjnych.

Trendy grafika 2022 – uniwersalny minimalizm

Minimalizm to bardzo bezpieczny i uniwersalny trend, który bliski jest grafikom od co najmniej kilku lat. To doskonała odpowiedź na mnogość otaczających nas bodźców i przekorna metoda na przyciągnięcie uwagi… brakiem bodźców. W 2022 roku minimalistyczne projekty graficzne zachwycające estetyką, prostą i czystą formą oraz trafnym przekazem nadal cieszą się popularnością.

Trendy w grafice 2022 – rzeczywisty świat w reklamie

To bardzo ciekawy i warty podkreślenia trend stojący w opozycji do sztucznie kreowanej upiększanej rzeczywistości wylewającej się z reklam i ekranów monitorów. Coraz częściej można zauważyć przesyt tego typu narracją, dlatego obecnie projektanci nie stronią od pokazywania w swoich pracach prawdziwego życia. Tworząc reklamę własnej firmy, warto pamiętać o tym, że potencjalni klienci z reguły lepiej utożsamiają się z kimś podobnym do siebie niż z nierzeczywistymi postaciami.

Trendy w projektowaniu 2022 – odręczne wstawki

Swobodnie odręcznie narysowane litery lub fragmenty ilustracji do sprawdzony i doskonały zabieg wprowadzający pewien element zaskoczenia i niesamowicie urozmaicający grafikę. Często wykorzystywany w mediach społecznościowych, dobrze wygląda też na papierowych materiałach. Taki zabieg mocno indywidualizuje projekt i nadaje mu jedynego w swoim rodzaju charakteru.

Wiadomo, że każdy, kto tworzy własną reklamę, dąży do tego, aby stała się jak najbardziej rozpoznawalna i na długo zapadała w pamięci odbiorców. Szukając skutecznych sposobów na promocję, warto wspierać się aktualnymi trendami obowiązującymi w grafice, które można wykorzystać jedynie w części bądź dowolnie ze sobą łączyć. Zawsze jednak i tak trzeba zacząć od dobrego i oryginalnego pomysłu, który odpowiednio zaprezentowany może być początkiem sukcesu firmy.

facebook