Aktualności » Czy przedsiębiorca ma obowiązek umieścić szyld?
Strona główna » Aktualności » Czy przedsiębiorca ma obowiązek umieścić szyld?

Czy przedsiębiorca ma obowiązek umieścić szyld?

Szyld reklamowy to najprostszy zewnętrzny nośnik informacyjny pomagający w zlokalizowaniu i identyfikacji firmy. Czasem jednak nie ma możliwości zainstalowania takiej reklamy na zewnątrz budynku lub tez przedsiębiorca z różnych powodów nie chce tego robić. Jak się zachować w takiej sytuacji? Czy właściciel firmy ma prawny obowiązek oznaczenia firmy na zewnątrz budynku, czy może tego zaniechać?

Zmienione prawo

Jeszcze do 2004 roku na podstawie obowiązującej wtedy ustawy Prawo działalności gospodarczej, każdy przedsiębiorca musiał umieścić szyld reklamowy w miejscu prowadzenia firmy. Jeśli znajdowała się ona w lokalu mieszkalnym, oznaczało to konieczność zainstalowania odpowiedniej informacji np. na elewacji bloku lub kamienicy.

Jak jest obecnie?

Wprowadzona w 2004 roku ustawa o swobodzie działalności gospodarczej zwolniła właścicieli firm z obowiązku posiadania tablicy informacyjnej i obecnie, jeśli ktoś nie chce – nie musi w nią inwestować. Jest to o tyle korzystne, że duża liczba współczesnych przedsiębiorstw działa w internecie, dlatego szyld lub kaseton reklamowy nie jest im do niczego potrzebny. Dodatkowo wiele osób prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą we własnym mieszkaniu - umieszczenie wielu tabliczek reklamowych na pewno nie wzbudziłoby entuzjazmu wspólnoty mieszkaniowej.

Szyld reklamowy na budynku – warto?

Mając pełną dowolność, każdy przedsiębiorca może sam zdecydować czy umieszczać szyld lub kaseton reklamowy na budynku. Na decyzję wpływa na pewno charakter prowadzonej działalności gospodarczej. O ile handel internetowy rządzi się swoimi prawami, to istnieją branże, w których nadal najważniejszy pozostaje osobisty kontakt z klientem, który musi znaleźć interesującą go firmę. Do takich biznesów należą wszelkiego rodzaju usługi, począwszy od przysłowiowego krawca po punkt ksero czy salon kosmetyczny. Dlatego, jeśli zysk w głównej mierze zależy od odwiedzających siedzibę klientów, na pewno warto postarać się o widoczny i estetyczny szyld reklamowy.

facebook