Aktualności » Jakie czynniki wpływają na cenę reklamy zewnętrznej?
Strona główna » Aktualności » Jakie czynniki wpływają na cenę reklamy zewnętrznej?

Jakie czynniki wpływają na cenę reklamy zewnętrznej?

Decydując się na wykorzystanie nośników reklamy outdorowej znajdującej się w przestrzeni miejskiej trudno nie wspomnieć o kosztach. Na ich wysokość wpływ mają rozmaite elementy, a to ile dana firma przeznaczy pieniędzy na określoną kampanię promocyjną, zależy od środków, jakimi dysponuje.

Czynniki determinujące koszty kampanii marketingowej realizowanej w przestrzeni publicznej zależą głównie od rodzaju nośnika, na którym znajdują się treści reklamowe. Jeśli będzie to zwykły billboard oklejony papierem o standardowych rozmiarach, wtedy jego koszty okażą się niskie. Natomiast duże city ligchty lub telebimy wyświetlające materiały video generują znacznie większe ceny. Warto pamiętać o tym, że w branży reklamowej obowiązuje zasada – na środkach przekazu nie powinno się oszczędzać, a często im wyższe ich koszty, tym skuteczniejsza promocja.

Tworzywo, z jakiego został wykonany nośnik, powinno być trwałe. Jego jakość zależy od materiałów wykorzystywanych do stworzenia banerów, billboardów, afiszy, plakatów i innych tego typu środków. O cenach reklam zewnętrznych decyduje również rodzaj grafiki, stopień jej intensywności oraz nasycenia kolorów. W przestrzeni publicznej to niezwykle ważne, ponieważ nośnik zostaje nieustannie poddawany działaniu niekorzystnych czynników atmosferycznych. Dlatego należy zadbać o właściwą jego widoczność.

Również  wybór odpowiedniego rodzaju zabezpieczenia powierzchni środka przekazu wpływa na koszty reklamy zewnętrznej. Nasze wieloletnie doświadczenie pokazuje, że siatka mesh, którą stosują pracownicy z naszej agencji, wykonana z lekkiego oraz wytrzymałego materiału pozwala na skuteczną ochronę powierzchni  nośnika. Ponadto stosowanie siatki jest tanie i pozwala zaoszczędzić pieniądze na naprawach lub częstej zmianie powierzchni reklamowych.

Kolejnym czynnikiem decydującym o cenie reklamy zewnętrznej jest jej lokalizacja. Im miejsce atrakcyjniejsze (dworce, centra handlowe), tym cena wyższa. Może zdarzyć się, że wynajem billboardu usytuowanego w chętnie uczęszczanej lokalizacji wygeneruje większe koszty niż telebim położony gdzieś na uboczu. Warto podkreślić, że koszty reklamy zewnętrznej w dużych miastach są znacznie wyższe niż w małych miasteczkach. Ponadto znaczenie ma, czy jest to kurort turystyczny nad morzem, okolice ośrodka wypoczynkowego w górach, czy rzadko uczęszczana droga powiatowa w pobliżu niewielkiego miasta.

Następny element decydujący o koszcie reklamy zewnętrznej to czas jej ekspozycji na danym nośniku. W zależności, czy będzie to kilka tygodni lub miesięcy, cena okaże się zróżnicowana. Wpływ na koszty reklamy zewnętrznej ma także sezonowość. Przykład: przed Bożym Narodzeniem wiele firm stara się o lepszą widoczność w przestrzeni publicznej na różnego rodzaju billboardach i telebimach.

Reasumując, zachęcamy każdą firmę decydującą się na reklamę zewnętrzną do przeanalizowania czynników wpływających na wysokość cen określonych nośników, ponieważ pomoże to w zaplanowaniu odpowiedniego budżetu.

facebook